blog:pozorovatel
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
blog:pozorovatel [2024/03/29 08:59] – fk | blog:pozorovatel [2024/04/04 06:31] (current) – fk | ||
---|---|---|---|
Line 4: | Line 4: | ||
* Poznat stav pozorovatele (bytí ničím v srdci jako světlo) a umět ho vyvolat. | * Poznat stav pozorovatele (bytí ničím v srdci jako světlo) a umět ho vyvolat. | ||
* Udržet stav při jednoduchých činnostech a nekalit mysl zvenčí, následně udržet stav při přemýšlení a pak i v emocích. | * Udržet stav při jednoduchých činnostech a nekalit mysl zvenčí, následně udržet stav při přemýšlení a pak i v emocích. | ||
- | * Všechno ať samo plyne, ať ve věcech násilnost není (Jan Amos Komenský). | + | * Všechno ať samo plyne (je to tak jak má být), ať ve věcech násilnost není. (Jan Amos Komenský) |
- | Zdroj: | + | Přístup: |
- | * Pozorovatel vidí překážky a závislosti (vasany, síly ega), které pozorováním rozpouští. | + | |
- | * Pozornost je zakotvena ve Zdroji (Absolutno). | + | |
- | * Pravda (stav bez ega) je živinou pozorovatele. | + | |
- | + | ||
- | Svit: | + | |
* Příčinou utrpení je tělo, svět a satan (Jan Amos Komenský). | * Příčinou utrpení je tělo, svět a satan (Jan Amos Komenský). | ||
* Tělu poskytovat jen to nezbytně nutné, ale nedělat násilí sám na sobě. Do světa šířit lásku tak, že se nestydíme za své činy (stačí doslova dodržovat desatero). | * Tělu poskytovat jen to nezbytně nutné, ale nedělat násilí sám na sobě. Do světa šířit lásku tak, že se nestydíme za své činy (stačí doslova dodržovat desatero). | ||
* Tam kde je přineseno světlo, tma mizí bez boje (satan - určitá forma nevědomosti), | * Tam kde je přineseno světlo, tma mizí bez boje (satan - určitá forma nevědomosti), | ||
- | Jas: | + | Tvorba: |
* Triáda šťastných lidí: Vědět (dobrá myšlenka, mít ji v srdci), chtít (dobré slovo), umět (dobrý čin). | * Triáda šťastných lidí: Vědět (dobrá myšlenka, mít ji v srdci), chtít (dobré slovo), umět (dobrý čin). | ||
* Tvůrčí vzdor vyžaduje charakter, odvahu a lásku (humor je kořením). | * Tvůrčí vzdor vyžaduje charakter, odvahu a lásku (humor je kořením). | ||
- | * Nikomu nic nevysvětlovat (činy dostačují) , přátelé to nepotřebují a nepřátelé tomu neuvěří (Michelangelo Buonarroti). | + | * Nikomu nic nevysvětlovat (činy dostačují) , přátelé to nepotřebují a nepřátelé tomu neuvěří. (Michelangelo Buonarroti) |
+ | |||
+ | Pravda: | ||
+ | * Pozorovatel vidí překážky a závislosti (vasany, síly ega), které pozorováním rozpouští. | ||
+ | * Pozornost je zakotvena ve Zdroji (Absolutno). | ||
+ | * Pravda (stav bez ega) je živinou pozorovatele. | ||
Teď: | Teď: | ||
* Představa absolutna (pocit úcty, oddanosti, odevzdání), | * Představa absolutna (pocit úcty, oddanosti, odevzdání), | ||
* Teď určuje pozornost (ÓM, dlouhý nádech a výdech, bez myšlenkové verbalizace). | * Teď určuje pozornost (ÓM, dlouhý nádech a výdech, bez myšlenkové verbalizace). | ||
- | * Obrátit mysl dovnitř, do Já (do duše a pak všude kolem) a takto se stát nezaujatým svědkem všeho, co se odehrává. | + | * Obrátit mysl dovnitř, do Já (do duše a pak všude kolem) a takto se stát nezaujatým svědkem všeho, co se odehrává |
Bdělost: | Bdělost: | ||
* Kdo je ten, kdo pozoruje? (pomůcka, nikoliv předmět tázání) | * Kdo je ten, kdo pozoruje? (pomůcka, nikoliv předmět tázání) | ||
* Všichni jsme pozorovateli a pozorovanými (jednota, soužití). | * Všichni jsme pozorovateli a pozorovanými (jednota, soužití). | ||
- | * Pozorovatel je indiferentní pokorný nástroj bez času ani prostoru. | + | * Pozorovatel je univerzální |
Vnímání: | Vnímání: | ||
Line 41: | Line 41: | ||
* Teprve teď pozoruji kladně a pravdivě (vyrovnaný stav). | * Teprve teď pozoruji kladně a pravdivě (vyrovnaný stav). | ||
- | Podstata: | + | Realita: |
* Sat (existence, bytí). | * Sat (existence, bytí). | ||
* Čit (poznatelnost, | * Čit (poznatelnost, | ||
- | * Ananda (přitažlivost, | + | * Ananda (přitažlivost, |
Nazírání: | Nazírání: | ||
- | * Příčina utrpení je nevědomost (Gautama Buddha). | + | * Příčina utrpení je nevědomost. (Gautama Buddha) |
- | * Láska k Já umožňuje vcítit se do podstaty, skrz kterou lze nazírat na podstatu všeho ostatního, protože jen stejné se poznává stejným. | + | * Láska k Já (láska lásce nepřekáží) |
* Jde o stav rozšířeného vědomí do vědomí všeho ostatního, což je základ poznání. | * Jde o stav rozšířeného vědomí do vědomí všeho ostatního, což je základ poznání. | ||
blog/pozorovatel.1711699147.txt.gz · Last modified: 2024/03/29 08:59 by fk