Filip Kasaj

Reconciled action with the stream of life.

User Tools

Site Tools


blog:pozorovatel

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
blog:pozorovatel [2024/03/29 08:59] fkblog:pozorovatel [2024/04/04 06:31] (current) fk
Line 4: Line 4:
   * Poznat stav  pozorovatele (bytí ničím v srdci jako světlo) a umět ho vyvolat.   * Poznat stav  pozorovatele (bytí ničím v srdci jako světlo) a umět ho vyvolat.
   * Udržet stav při jednoduchých činnostech a nekalit mysl zvenčí, následně udržet stav při přemýšlení a pak i v emocích.   * Udržet stav při jednoduchých činnostech a nekalit mysl zvenčí, následně udržet stav při přemýšlení a pak i v emocích.
-  * Všechno ať samo plyne, ať ve věcech násilnost není (Jan Amos Komenský).+  * Všechno ať samo plyne (je to tak jak má být), ať ve věcech násilnost není(Jan Amos Komenský)
  
-Zdroj: +Přístup:
-  * Pozorovatel vidí překážky a závislosti (vasany, síly ega), které pozorováním rozpouští. +
-  * Pozornost je zakotvena ve Zdroji (Absolutno). +
-  * Pravda (stav bez ega) je živinou pozorovatele. +
- +
-Svit:+
   * Příčinou utrpení je tělo, svět a satan (Jan Amos Komenský).   * Příčinou utrpení je tělo, svět a satan (Jan Amos Komenský).
   * Tělu poskytovat jen to nezbytně nutné, ale nedělat násilí sám na sobě. Do světa šířit lásku tak, že se nestydíme za své činy (stačí doslova dodržovat desatero).   * Tělu poskytovat jen to nezbytně nutné, ale nedělat násilí sám na sobě. Do světa šířit lásku tak, že se nestydíme za své činy (stačí doslova dodržovat desatero).
   * Tam kde je přineseno světlo, tma mizí bez boje (satan - určitá forma nevědomosti), takže stačí svítit skrz odříkání a obětování vlastního komfortu (tvůrčí vzdor).   * Tam kde je přineseno světlo, tma mizí bez boje (satan - určitá forma nevědomosti), takže stačí svítit skrz odříkání a obětování vlastního komfortu (tvůrčí vzdor).
  
-Jas:+Tvorba:
   * Triáda šťastných lidí: Vědět (dobrá myšlenka, mít ji v srdci), chtít (dobré slovo), umět (dobrý čin).   * Triáda šťastných lidí: Vědět (dobrá myšlenka, mít ji v srdci), chtít (dobré slovo), umět (dobrý čin).
   * Tvůrčí vzdor vyžaduje charakter, odvahu a lásku (humor je  kořením).   * Tvůrčí vzdor vyžaduje charakter, odvahu a lásku (humor je  kořením).
-  * Nikomu nic nevysvětlovat (činy dostačují) , přátelé to nepotřebují a nepřátelé tomu neuvěří (Michelangelo Buonarroti).+  * Nikomu nic nevysvětlovat (činy dostačují) , přátelé to nepotřebují a nepřátelé tomu neuvěří(Michelangelo Buonarroti) 
 + 
 +Pravda: 
 +  * Pozorovatel vidí překážky a závislosti (vasany, síly ega), které pozorováním rozpouští. 
 +  * Pozornost je zakotvena ve Zdroji (Absolutno). 
 +  * Pravda (stav bez ega) je živinou pozorovatele.
  
 Teď: Teď:
   * Představa absolutna (pocit úcty, oddanosti, odevzdání), nadšení z lásky k pravdě a uskutečněného stavu.   * Představa absolutna (pocit úcty, oddanosti, odevzdání), nadšení z lásky k pravdě a uskutečněného stavu.
   * Teď určuje pozornost (ÓM, dlouhý nádech a výdech, bez myšlenkové verbalizace).   * Teď určuje pozornost (ÓM, dlouhý nádech a výdech, bez myšlenkové verbalizace).
-  * Obrátit mysl dovnitř, do Já (do duše a pak všude kolem) a takto se stát nezaujatým svědkem všeho, co se odehrává.+  * Obrátit mysl dovnitř, do Já (do duše a pak všude kolem) a takto se stát nezaujatým svědkem všeho, co se odehrává (obrátit pozornost na pozornost).
  
 Bdělost: Bdělost:
   * Kdo je ten, kdo pozoruje? (pomůcka, nikoliv předmět tázání)   * Kdo je ten, kdo pozoruje? (pomůcka, nikoliv předmět tázání)
   * Všichni jsme pozorovateli a pozorovanými (jednota, soužití).   * Všichni jsme pozorovateli a pozorovanými (jednota, soužití).
-  * Pozorovatel je indiferentní pokorný nástroj bez času ani prostoru.+  * Pozorovatel je univerzální indiferentní pokorný nástroj bez času ani prostoru.
  
 Vnímání: Vnímání:
Line 41: Line 41:
   * Teprve teď pozoruji kladně a pravdivě (vyrovnaný stav).    * Teprve teď pozoruji kladně a pravdivě (vyrovnaný stav). 
  
-Podstata:+Realita:
   * Sat (existence, bytí).   * Sat (existence, bytí).
   * Čit (poznatelnost, vědomí).   * Čit (poznatelnost, vědomí).
-  * Ananda (přitažlivost, láska, blaženost - jaksi obyčejná a přece k ní nelze nic přidat ani odebrat).+  * Ananda (přitažlivost, láska, blaženost - jaksi obyčejná a přece k ní nelze nic přidat ani z ní nic odebrat).
  
 Nazírání: Nazírání:
-  * Příčina utrpení je nevědomost (Gautama Buddha) +  * Příčina utrpení je nevědomost(Gautama Buddha)  
-  * Láska k Já umožňuje vcítit se do podstaty, skrz kterou lze nazírat na podstatu všeho ostatního, protože jen stejné se poznává stejným. +  * Láska k Já (láska lásce nepřekáží) umožňuje vcítit se do podstaty, skrz kterou lze nazírat na podstatu všeho ostatního, protože jen stejné se poznává stejným. 
   * Jde o stav rozšířeného vědomí do vědomí všeho ostatního, což je základ poznání.    * Jde o stav rozšířeného vědomí do vědomí všeho ostatního, což je základ poznání. 
  
blog/pozorovatel.1711699147.txt.gz · Last modified: 2024/03/29 08:59 by fk