Filip Kasaj

Gotcha, you Philistine!

User Tools

Site Tools


general:impresionmgmt

Impression management (řízené utváření dojmu)

Impression management, neboli řízené utváření dojmu, je sociální psychologický koncept, který se týká způsobu, jakým jednotlivci aktivně upravují svůj vlastní obraz a dojem, který zanechávají na ostatních. Hlavními vlastnostmi impression management jsou:

  • Vědomé jednání: Impression management je zpravidla záměrný proces, kde lidé vědomě volí, jak se chovat, mluvit a vystupovat, aby vytvořili určitý dojem na ostatní.
  • Sociální situace: Způsob, jakým jednotlivec řídí svůj dojem, se může lišit v závislosti na sociální situaci, jako je pracovní prostředí, rodinné setkání nebo první rande.
  • Vizuální a verbální komunikace: Impression management zahrnuje jak neverbální projevy (tělesná řeč, mimika), tak verbální komunikaci (slova, hlasový tón).
  • Samoprezentace: Jednotlivec se snaží prezentovat své pozitivní vlastnosti a skrýt své slabé stránky tak, aby vzbudil příznivý dojem.

Impression management může pomoci jednotlivcům v různých situacích:

  • V pracovním prostředí:** Pomáhá získat a udržet zaměstnání, zlepšit pověst nebo dosáhnout kariérního úspěchu tím, že se prezentují jako kompetentní a spolehliví profesionálové.
  • Ve společenských situacích: Může zlepšit mezilidské vztahy a umožnit lepší interakce s ostatními lidmi.
  • Při vyhledávání partnera: Impression management může pomoci vytvořit přitažlivý dojem a získat romantický zájem.

Je důležité poznamenat, že impression management by mělo být autentické a etické. Přehnané nebo falešné předstírání může vést ke ztrátě důvěry a negativním důsledkům.

Zdroj: http://chat.openai.com/

This website uses cookies. By using the website, you agree with storing cookies on your computer. Also you acknowledge that you have read and understand our Privacy Policy. If you do not agree leave the website.More information about cookies
general/impresionmgmt.txt · Last modified: 2023/10/27 17:21 by A User Not Logged in