Ve třídách, kde učitelé vyjadřují přesvědčení, že žáci mohou zlepšit své schopnosti, jsou rozdíly ve vzdělávání podle skupin menší. Nicméně metoda, kterou by bylo možné učitele motivovat k tomu, aby si osvojili takové vyučovací postupy, které podporují růstové myšlení, zůstává stále nedostupná. Částečně je to proto, že učitelé často již nyní čelí ohromným nárokům na svůj čas a pozornost a mají důvod být skeptičtí k radám v oblasti profesního rozvoje, které dostávají od výzkumníků a dalších odborníků. Navrhli jsme intervenci, která tyto překážky překonala a úspěšně motivovala středoškolské učitele k přijetí konkrétních postupů podporujících růstové myšlení žáků. Intervence využívala přístup zaměřený na sladění hodnot. Tento přístup motivuje ke změně chování tím, že žádoucí chování zarámuje jako souladné se základní hodnotou - takovou, která je důležitým kritériem pro získání statusu a obdivu v příslušné sociální referenční skupině. Nejprve jsme pomocí kvalitativních rozhovorů a celostátního reprezentativního průzkumu mezi učiteli identifikovali relevantní základní hodnotu: inspirovat žáky k nadšenému zapojení do učení. Poté jsme navrhli ~45minutovou, samostatně administrovanou online intervenci, která přesvědčila učitele, aby považovali postupy podporující růstové myšlení za způsob, jak takové zapojení žáků podpořit, a dostát tak této hodnotě. Náhodně jsme 155 učitelům (5 393 žáků) přidělili intervenci a 164 učitelům (6 167 žáků) kontrolní modul. Intervence výuky podporující růstové myšlení úspěšně podpořila osvojení navrhovaných postupů učiteli, čímž překonala hlavní překážky změny postupů učitelů ve třídě, které se jiným škálovatelným přístupům překonat nepodařilo. Intervence také podstatně zlepšila výsledky žáků v socioekonomicky znevýhodněných třídách, čímž snížila nerovnost ve vzdělávacích výsledcích.
Překlad: www.deepl.com/translator
A values-aligned intervention fosters growth mindset–supportive teaching and reduces inequality in educational outcomes
Group-based educational disparities are smaller in classrooms where teachers express a belief that students can improve their abilities. However, a scalable method for motivating teachers to adopt such growth mindset–supportive teaching practices has remained elusive. In part, this is because teachers often already face overwhelming demands on their time and attention and have reason to be skeptical of the professional development advice they receive from researchers and other experts. We designed an intervention that overcame these obstacles and successfully motivated high-school teachers to adopt specific practices that support students’ growth mindsets. The intervention used the values-alignment approach. This approach motivates behavioral change by framing a desired behavior as aligned with a core value—one that is an important criterion for status and admiration in the relevant social reference group. First, using qualitative interviews and a nationally representative survey of teachers, we identified a relevant core value: inspiring students’ enthusiastic engagement with learning. Next, we designed a ~45-min, self-administered, online intervention that persuaded teachers to view growth mindset–supportive practices as a way to foster such student engagement and thus live up to that value. We randomly assigned 155 teachers (5,393 students) to receive the intervention and 164 teachers (6,167 students) to receive a control module. The growth mindset–supportive teaching intervention successfully promoted teachers’ adoption of the suggested practices, overcoming major barriers to changing teachers’ classroom practices that other scalable approaches have failed to surmount. The intervention also substantially improved student achievement in socioeconomically disadvantaged classes, reducing inequality in educational outcomes.
Zdroj: https://www.pnas.org/doi/full/10.1073/pnas.2210704120